Hoe is de smartphone kapot gegaan

Als je smartphone kapot gaat is dat uiteraard nooit leuk. Maar het is wel handig om na te gaan hoe de smartphone kapot is gegaan, is de accu of het scherm uit het niets kapot gegaan? Dan wordt het vaak vergoed, de reden daarvoor is dat het buiten de schuld van de klant gebeurt is. Als de smartphone op de grond is gevallen dan wordt het vaak niet vergoedt. Vaak wordt er wel een fabrieksgarantie van 1 tot 2 jaar aangeboden, dat is natuurlijk altijd mooi meegenomen.

Moet je ergens op letten bij een reparateur?

inspectie kosten

De reparateur moet uiteraard eerst kijken of de schade onder de verzekering valt. En er kunnen natuurlijk ook onverwachte reparatiekosten bij komen kijken. Als alles in orde is, zal de reparateur een offerte klaarmaken met de bijbehorende kosten. Het is dan handig om je eerst goed te laten informeren over de kosten.

Garantie op de reparatie

Vaak zal de reparateur een garantie geven op de reparatie die de reparateur heeft uitgevoerd. De garantie kan variëren tussen 6 en 12 maanden, navragen hoelang de garantie geldig is is een goed idee

Originele onderdelen of niet?

Als het toestel gerepareerd wordt bij het bedrijf waar het ook daadwerkelijk vandaan komt, zullen er uiteraard originele onderdelen gebruikt worden. Bij een onafhankelijke reparateur is het handig om het even na te vragen. vaak verschillen replica producten niet veel van het origineel, het is wel aan aanrader om het scherm altijd origineel te nemen. Want een replica scherm kan vaak van een slechte kwaliteit zijn. Voor de android toestellen is het vaak niet zo moeilijk om onderdelen te vinden. Maar voor apple producten zoals de iphone is het vaak wat moeilijker. Dus voor de iphone is het een beter idee om naar de originele apple winkel te gaan.